Fiat Bravo alufelni: milyen értékű legyen az ET? - Galpet shop

fiat bravo alufelni

Fiat Bravo alufelni: milyen értékű legyen az ET?

Szerző: seditor 0 Comment 2021-09-03

Lehet, hogy a keréktárcsák méreteivel lehet egy picit játszani, azt növelni vagy épp csökkenteni, azonban túlzásokba nem érdemes esni. Így van ez az ET értékkel. Pár milliméter általában nem okoz nagy gondot, de a Fiat bravo alufelni drasztikus nyomtávszélesítése már komoly következményekkel járhat. Egyből megfigyelheti a sofőr, ahogy a kocsi nem engedelmeskedik olyan jól és egyre többször mászik be a nyomvályúkba. Ezen kívül pedig megfigyelhető, hogy jobban rángat a kormány és nagyobb sebességnél kiszámíthatatlanul viselkedik a verda. A túlzott Fiat Bravo alufelni ET érték csökkenti a gömbfejek és a csapágyak élettartamát is.

Persze ekkor az autó típusa is kihat a viselkedésre. Aki persze biztosra akar menni, nem rontja el a verda érzékeny egyensúlyát a túl nagy vagy túlságosan kicsit ET értékkel. Megéri ragaszkodni a gyári Fiat Bravo alufelni ET számához. Ha pedig változtatni kell, akkor csak pár milliméter eltérést szabad eszközölni. De mi a teendő, amikor egy nagy ET-s Fiat Bravo alufelni kerül az ember tulajdonába? Ekkor bizony nagy a kísértés, hogy egy nyomtávszélesítővel segítsen a helyzeten. Elméletben ezzel nincs baj, ugyanis ha nagyon precízen jár el a tulaj, akkor méretre lehet esztergálni az eszközt. Nyilvánvalóan itt is megéri óvatosnak lenni, hiszen a 2-3 centis nyomtávszélesítő már sok bajt okozhat.

Óvatosan kell bánni a Golf 4 alufelni méreteivel

Akárcsak az ET esetében, úgy az osztókörrel és a lyukszámmódosító pogácsákkal sem szabad túlzásba esni. A nyomtávszélesítőt a Golf 4 alufelni helyére felcsavarozva persze megoldható a helyzet. Sőt, gyakran ekkor még idegen keréktárcsák is felszerelhetők a verdára.

Azonban a csavarfejek és az alattuk szükséges rész miatt nem lehet őket elég vékonyra kihozni. Jó ötlet lehet még a Golf 4 alufelni megvételekor hazavinni, megrendelni a központosító gyűrűt. Akkor válik szükségessé ez a tartozék, ha a gyárinál nagyobb középfuratú keréktárcsa kerül a járgányra. Érzékenyebb verdáknál a precíz központosítás hiányában néha beráz bizonyos sebességtartományokban a kocsi. Főleg a 80-100 km/h-s tartományban figyelhető ez meg.

A weboldal használatának folytatásával Ön elfogadja a cookie-k használatát További információk

A cookie beállítások ezen a weboldalon "cookie-k engedélyezve" beállításon vannak, hogy a lehető legjobb böngészési élményt nyújthassuk Önnek. Ha Ön folytatja ennek a weboldalnak a használatát anélkül, hogy megváltoztatná a cookie beállításokat, vagy az alábbi "Elfogadom" gombra kattint, akkor Ön hozzájárul a fentiekhez.

Bezárás